Därför behöver du ett verktyg för att hantera din produktinformation

Den 26 september arrangerar Consid och inRiver ett frukostseminarium där vi pratar om PIM. Roy Eriksson, PIM-expert på Consid och utsedd till inRiver Champion och Thomas Sjöberg, iPMC Creative Director på inRiver kommer under föredraget dela med sig av sina expertkunskaper inom området. Vi passade på att knipa några minuter för en snabb intervju för att få reda mer på vad deras hjärta klappar lite extra för och varför du bör spika 26 september 7.30-9.00 i din kalender. Enjoy!

16 september 2019

Till anmälan!

Varför ska jag prioritera frukostseminariet med Consid & inRiver?

Roy: Den snabba utvecklingstakten, mängden system och ökande krav från konsumenterna gör att det tyvärr är lätt att fatta fel beslut i viktiga frågor idag. Under frukostseminariet kommer du få del av värdefull information för att du ska kunna lägga rätt PIM-strategi utifrån just era behov.

Thomas:Du får under frukostseminariet möjlighet att träffa andra företag som jobbar med PIM eller som står i startgroparna för att kicka igång. Du får en unik möjlighet att få svar på dina frågor ur såväl produkt-, som projektsynpunkt.

Varför är PIM intressant och vad brinner du för?

Roy: Varje PIM-projekt är unikt, med olika mål, förutsättningar och framförallt människor som genom samarbete ska åstadkomma något fantastiskt. Nyckeln till framgång är en bra PIM-strategi som processer och beslut kan baseras på. Jag brinner för att skapa bästa möjliga förutsättningar för ett bra samarbete partners emellan, vilket allt som oftast leder till lyckade projekt.

Thomas: Jag brinner för att bygga en produkt som ger marknadsförare verktyg att effektivisera sättet att sälja och marknadsföra sina produkter i många olika kanaler. För att uppnå det är produktupplevelsen en nyckel i sammanhanget. På inRiver har vi en fantastisk kultur som jag älskar att vara en del av och utveckla. Tillsammans är vi ett levande community där vi utbyter idéer och hjälper varandra att bli framgångsrika och få utdelning på sin PIM-investering. Dessa två komponenter i kombination är två ytterst viktiga delar i min vardag!

Roy, du har blivit utsett till inRiver Champion. Vad innebär titeln för dig?

Att bli belönad av inRiver med titeln Champion är ett fint bevis på kunskap och engagemang. En stor fördel är att man jobbar närmare inRiver och kan påverka hur systemet utvecklas men det viktigaste är att jag får vara en positiv drivkraft i communityn och dela med mig av min kunskap och därmed engagera fler personer i plattformen. Det gynnar alla!

Thomas, varför är det viktigt att ha med dessa eldsjälar i communityt?

En produkt är inte bättre än de som verkligen vet hur man skall använda produkten. Därför är det viktig för oss att identifiera och lyfta fram de som visat på stort kunnande men även en vilja och ett driv att dela med sig av det inom communityt

Stort tack för er tid, Thomas och Roy. Vi ser fram emot att lyssna till er på frukostseminariet som äger rum den 26 september på Skeppsbron i Malmö. Till anmälan!

Bild på Mirjam Lewin

Mirjam Lewin