Consid Tech Hints med Kajsa

Dags för ännu fler Consid Tech Hints – ta del av Kajsas bästa hints.

23 mars 2016

Hej Kajsa! Du jobbar som konsult på Consid i Göteborg. Vi har tre snabba frågor till dig.

Vad är det bästa med att jobba på Consid?
Det bästa med att jobba på Consid måste vara att de vågar satsa på oss anställda, vilket gör att man verkligen känner sig betydelsefull för företaget. Arbetskamraterna och Consids roliga aktiviteter på och utanför jobbet gör också att arbetet blir mer motiverande och roligt. Det är också riktigt roligt att det går så bra som det gör för Consid vilket gör att vi redan nu har många intressanta projekt igång men också många mer att se fram emot.

Vilken är din favoritapp just nu (och varför)?
Jag har precis flyttat från en liten tvåa till hus så just nu är det mestadels Pinterest som gäller. Detta för att få inspiration hur man kan få ett ganska så tomt hus till att kännas som ett hem.

Vad är det bästa som händer i techvärlden just nu enligt dig?
Det måste nog vara den forskning och utvecklig som sker inom både AR och VR, speciellt det som fokuserar på att ta gaming till nya nivåer och bort från de skärmar som vi är så beroende av idag. Jag följer även med spänning möjligheterna som nanotekniken kan bidra med i allmänhet.

Vilka är dina bästa #‎considtechhints