Fem snabba med The Considition-vinnarna: Team Powered by Celsius!

I oktober gick årets upplaga av The Considition av stapeln och i november begav sig de topp 3 vinnande lagen till LA för en oförglömlig resa där mental och fysisk träning stod i fokus. Ta del av Team Powered by Celsius's svar på fem snabba frågor om resan, tävlingen och deras succéartade lösning. Enjoy!

11 december 2018

Powered by Celsius

Karin Langman och Staffan Ekvall, Svea Ekonomi. 

Grattis till topplaceringen i The Considition 2018! Hur känns det?  
Det kändes överraskande och kul! 

Vad var er upplevelse av tävlingen?  
Det kändes att ni lagt ned arbete på tävlingen och det var roligt med ett igenkännande tema. 

Varför tror ni att ni kom så högt i rankingen? 
Förmodligen en blandning av tur och skicklighet. Även om vår bot hade stor förbättringspotential så var det kanske få människor som kunde lägga den tid som krävs för att få till en bot som kunde stå sig i finalen.  

Hur såg er tekniska lösning i tävlingen ut – vilket tillvägagångssätt valde ni? 
Vi valde att använda Dijkstra’s algoritm för att hitta från start till mål med lägsta kostnad beräknad på lutning och strömmar. Vi räknade sedan ut kostnaden kvar till mål för alla hastigheter och riktningar 4 rundor framåt och valde den billigaste. Vi hade också som strategi att inte bli mer utmattade än att uthålligheten fylldes på maximalt varje runda. Power-ups hade vi inte implementerat fram till tävlingsdagen men när vi såg hur högt vi placerade oss på de 2 första banorna så skrev vi snabbt ihop lite om-du-har-en-power-up-och-du-är-på-lämpligt-underlag-så-använd-den-då-kod. Denna förbättring gjorde att vi hamnade på topp 4 till slut. Självklart skulle det gå att förbättra vår lösning ganska mycket men det var brist på tid som satte stopp. 

På vilket sätt var fokus på kombinationen mental och fysisk aktivitet spännande i både tävlingen och resan? Hur visade sig det i vårt kreativa triathlon i Santa Monica? 
Det kreativa triathlonet var smart utformat på så sätt att det inte direkt krävdes några speciella fysiska förutsättningar för att delta. Sedan får man ju välja hur seriöst man vill göra det (och där gick ju vårt lag förstås all in som vanligt).

Dela blogpost på
Bild på Beatrice Carpvik

Beatrice Carpvik

Varumärkesansvarig