Optimera kundupplevelsen med hjälp av Eyetracking!

Vi använder Eyetracking-teknologi som ett kraftfullt komplement för att förbättra kundupplevelsen kopplat till webb, e-handel och verksamhetssystem.

27 november 2018

Vi tycker det är en fantastisk teknologi!

”Eyetracking visar sig återkommande vara ett fantastiskt komplement för att effektivt identifiera och undanröja hinder för en bättre användarupplevelse för kunden. Det är roligt att återkommande se hur en rätt genomförd Eyetracking bidrar till att man kan identifiera både lågt hängande frukter och insikter som kan utgöra centralt underlag för en hel UX- och designstrategi. Nu vill vi att många fler ska få möjlighet att testa denna vinnande teknologi som ännu inte fått det utrymme vi tycker den förtjänar".

– Magnus Hjelmgren, affärsområdesansvarig Test & Quality Management

Nu vill vi ge er möjlighet att testa Eyetracking som ett komplement i ert arbete! Under en period kommer vi att lyfta fram Eyetracking som teknologi och tillhandahålla ett antal kostnadsfria Eyetracking-rapporter, samt introducera Eyetracking till de bolag som är intresserade. Kontakta oss via formuläret nedan om du är intresserad av vad Eyetracking skulle kunna bidra med för din verksamhet och erhålla en kostnadsfri Eyetracking-rapport!

Exempel på eye tracking på consid.se

 

Vad är Eyetracking?

Eyetracking-teknologi gör det möjligt att spela in användarens ögonrörelser och samtidigt följa muspekarens väg, vilket möjliggör en mycket detaljerad analys av om användarflödet fungerar på önskat sätt, om informationen är lättillgänglig och där du med enkelhet upptäcker eventuella brister och förbättringspotential. 

Varför Eyetracking?

Med hjälp av Eyetracking kan du exempelvis nå djupa insikter om din sajts besökares beteende och därifrån optimera användargränssnitt och informationsflöden för att skapa bästa möjliga användarupplevelse och inte riskera att någon viktig information hamnar i skymundan.

Eyetracking effektiviserar arbetet att analysera en webb och kan ge en bra initial bild över hur besökare hanteras på er sajt, och hur effektivt ni uppnår målen med er digitala lösning. Ytterligare information om fördelarna med Eyetracking finner du i detta blogginlägg.

Med utgångspunkt i ett definierat fokusområde (t.ex. ett viktigt “use-case”) genomför vi en Eyetracking-analys i syfte att ge er insikter kring både er aktuella lösning och visa potentialen med Eyetracking.

Är du intresserad av att veta mer om Eyetracking och erhålla en kostnadsfri analys? Anmäl ditt intresse nedan!

Dela blogpost på