Varför Eyetracking?

Vet du om dina kunder verkligen läser det du vill förmedla på din webbsida eller i din app? Tycker du att köpknappen på din webbshop borde sitta lite mer till höger och lite längre ned? Få bättre förståelse av detta, och mycket mer, med hjälp av Eyetracking!

5 december 2018

Med hjälp av Eyetracking kan vi på Consid ta reda på just detta. Genom Eyetracking identifierar vi snabbt eventuella problem och visar på hur du kan göra din kommunikation mer relevant och iögonfallande, samt se till att den ligger på rätt plats. Läs mer om fördelarna med Eyetracking här.

Dessutom kan Eyetracking med fördel användas redan i tidiga faser för att utvärdera designförslag och prototyper, vilket gör att man har möjlighet att justera dåliga lösningar innan de blir för dyra att fixa. Här listar vi fyra starka anledningar varför man bör använda Eyetracking.

Fyra anledningar till varför man bör använda Eyetracking

  • Bättre kundlojalitet genom ökad användarvänlighet. 
  • Förbättrad effektivitet genom att flödena i mjukvaran blir mer anpassade för slutanvändarens ändamål. 
  • Höjd kvalitet genom att testa mjukvaran tidigare i utvecklingsprocessen.  
  • Dessa tre faktorer leder i sin tur till ökad försäljning eftersom mer lojala kunder, i kombination med en effektivare mjukvara av hög kvalitet, är en mycket bra kombination. 

Kontakta oss nedan för att erhålla en kostnadsfri Eyetracking-analys av er sajt.

Dela blogpost på