Vi välkomnar två SiteVision-stjärnor till Örebro – möt Aggi och Stefan!

SiteVision är en plattform som växer sig allt starkare hos oss. Därför är vi extra glada över att nu välkomna två nya stjärnor med expertis inom just denna plattform till vårt kontor i Örebro. Vi ställde några snabba frågor till dem. Möt Aggi och Stefan!

12 januari 2018

Hej Aggi och Stefan, välkomna till Consid! Vad har ni för bakgrund inom SiteVision?

Aggi: Hej och tack så mycket! 2009 fick jag chansen att skapa en ny webbplats åt ett mindre kommunalt bolag jag jobbade på. Jag var redaktör på den tiden och verktyget var SiteVision. Trots en skral budget och att jag inte är utvecklare kunde jag ta fram en fullt fungerande webbplats som används än idag. Ända sedan dess har jag varit ett stort fan av SiteVision som verktyg. Närmast kommer jag från en roll som nationellt leveransansvarig för SiteVision–projekt, där jag förutom leveransen även ansvarade för teamet, marknadsföringen och offertarbetet.

Stefan: Jag började jobba på som systemadministratör på Gislaveds kommun 2003, där jag året efter var med i beslutsprocessen kring vilket verktyg vi skulle börja använda. Det naturliga valet landade på SiteVision och jag fick sedan vara en del av både implementation och uppbyggande av webbplatsen. 2007 kände jag att det var dags för nya utmaningar, och Örebro, där en del av familjen bor och SiteVisions huvudkontor ligger, lockade rejält. Spontant sökte jag en tjänst på SiteVision (dåvarande Sense Logic AB) och fick den. Sedan dess har jag jobbat med uppstart och samordning av SiteVisions support. Det har varit tio otroligt spännande år där jag har fått vara med och se SiteVision växa sig större och starkare, där fler och fler upptäcker vilket fantastiskt verktyg SiteVision är.

Ni kommer vara drivande inom vår SiteVision-satsning. Vad känns mest spännande med detta?

Aggi: Det är mycket som känns spännande med min nya roll, i synnerhet bredden på kompetens som finns inom Consid och som jag tror är en av hörnstenarna i en lyckad leverans. Det är även förmånen att få jobba med konsulter som jag hört mycket gott om i SiteVision-kretsar samt att tillsammans med Stefan få möjligheten att bygga vårt SiteVision-team i Örebro.

Stefan: Under mina år på SiteVision har jag varit lokaliserad på kontoret, långt från den faktiska kunden. Eftersom SiteVision jobbar mycket med olika partners, så som Consid, är jag otroligt spänd på att nu få jobba närmre kund. Att få vara med och lyfta kompetensen inom SiteVision, för att möta kundernas behov är något jag ser fram emot mycket.

Vad ser ni mest fram emot med att driva denna satsning?

Aggi: Det är möjligheten att få bygga ett eget team och att forma leveransen utifrån våra förutsättningar. Jag ser också fram emot att få lära känna de olika kompetenserna inom Consid och hitta sätt för hur vi jobbar tillsammans för att erbjuda kunderna ett helhetsåtagande inom digitala tjänster.

Stefan: Consids höga målsättningar är något som går i linje med min livsfilosofi och jag är riktigt taggad att haka på Consids takter för att ta nya kliv inom SiteVision. Jag attraheras av att få vara en del av Consids värld av high performers som ständigt strävar efter att skapa stordåd till vardags. Dessutom vill jag vara med och se till att Consid ska vara den bästa SiteVision-partnern bland samtliga partners.

Varför Consid?

Aggi: Consid ligger i framkant vad gäller SiteVision-leveranser just nu och har tagit hem ett stort antal intressanta affärer. Jag gillar att det finns en bredd av kompetenser inom bolaget och en stark ambition och målbild om att hela tiden sträva framåt. Och när min före detta kollega Ellinor Hallett, en grym SiteVision-utvecklare, började på kontoret i Malmö kändes valet enkelt.

Stefan: Jag väljer Consid för att jag vill vara en del av den framåtsträvande Consid-anda, som genomsyrar hela företaget. Ni säger också att ni vill göra era kunder bäst i världen på det de gör – det vill jag också, därför faller valet med enkelhet på Consid.

Är du sugen på att bli en del av vårt SiteVision-team i Örebro? Ansök redan idag!

Bild på Beatrice Carpvik

Beatrice Carpvik