Consid finalist i Årets Marknadsavdelning 2019

Igår annonserade Resumé årets finalister i Årets Marknadsavdelning 2019. Tävlingen syftar till att belöna organisationer och företag son arbetar framtidsinriktat, nydanande och med stark innovationskraft. Consid är, tillsammans med Spotify, SAS, Tui och Gant, en av årets finalister.

2 maj 2019

Den årliga tävlingen som Resumé håller i är en av de mest prestigefyllda för landets marknadsavdelningar. Den som vinner ska ha använt sig av ny teknik, integrerat med andra avdelningar och ha kunskap om att hålla isär taktik och strategi samt vet skillnaden mellan försäljning och marknadsföring. I år har fem finalister utsetts, där IT-konsultbolaget Consids varumärkesavdelning är en av dem. 

– Vi är otroligt smickrade, stolta och glada över att stå som finalister till ett sådant ärofyllt pris som Årets Marknadsavdelning. Urvalsprocessen och konkurrensen har varit extremt tuff varför det känns extra roligt att vi tagit oss hela vägen till prisutdelningen. För oss är detta det starkaste kvittot vi kan få på att vårt hårda arbete de senaste åren verkligen lönat sig, och att det är en framgångsstrategi att våga tänka nytt och sticka ut i sitt varumärkesbyggande. Ja, jag är blown away och väldigt, väldigt stolt över vårt fantastiska team, säger Beatrice Carpvik, varumärkesansvarig på Consid. 

Årets vinnare presenteras under konferensen Framtidens Marknadsavdelning den 23 maj på Hotell At Six i Urban Escape i Stockholm. I juryn sitter bland annat Hélène Barnekow, vd Microsoft Sverige, Hedvig Hagwall Bruckner, copywriter på King och Daniel Collin som är juryordförande.

Dela pressreleasen på
Bild på Beatrice Carpvik

Beatrice Carpvik

Varumärkesansvarig
Bild på Therese Eriksson

Therese Eriksson

PR-ansvarig