Consid i sällan skådad tillväxt – öppnar ytterligare kontor i Blekinge

IT-konsultbolaget Consid fortsätter att växa och etablerar sig på ytterligare en ort. Tidigare i år förvärvades Appcorn och portarna till företagets Karlshamnskontor slog upp dörrarna. Nu öppnar företaget ytterligare ett kontor i Blekinge. ”Det ska bli oerhört roligt och vi ser en stor möjlighet att växa i Karlskrona i och med den oproportionerligt stora mängd IT-uppdrag och affärsmöjligheter som finns där”, berättar Patrik Hall, ny kontorschef för Consid Karlskrona.

24 september 2018

Consid fortsätter att öka omsättningen, nu senast med 41,5% under årets andra kvartal, och expanderar i takt med detta verksamheten ytterligare. Så sent som i mars slog man upp portarna till sitt första kontor i Blekinge, då i Karlshamn. Då man identifierat en ökad efterfrågan i den kringliggande regionen öppnar Consid nu sitt andra kontor i Blekinge, nu i Karlskrona. Peter Hellgren, vd på Consid, berättar mer kring etableringen:

– Blekinge är en spännande region som vi ser mycket fram emot att växa inom. Vi ser en fantastisk potential i regionen och kommer satsa stort på att etablera oss som Karlskronas mest attraktiva arbetsgivare för IT-konsulter. Med vår starka närvaro i närliggande orter såsom Karlshamn, Växjö, Helsingborg och Malmö kommer Karlskrona bli en naturlig knutpunkt att binda samman en av Consids viktigaste regioner, menar Hellgren.

Kontorschef för Karlskronakontoret blir Patrik Hall, som närmast kommer från Telenor där han hade rollen som IT-chef. Hall har en gedigen bakgrund inom IT-konsultbranschen där han bland annat startat och drivit två bolag, haft rollen som såväl konsult och säljare som konsultchef och regionchef. Hall berättar vidare om framtidsplanerna i Karlskrona:

– Det ska bli oerhört roligt och vi ser en stor möjlighet i att växa i Karlskrona i och med den oproportionerligt stora mängd IT-uppdrag och affärsmöjligheter som finns där. Då Consid har ett så pass brett erbjudande, vilket gör oss unika i regionen, siktar vi på att ta rollen som en helhetsleverantör på ett helt annat sätt än någon annan. Tack vare regionens rekryteringsunderlag, Consids starka varumärke och employer brand, finns stor möjlighet att växa här, menar Hall.

Utöver Hall har även Peter Thorman, före detta vd på Qvantel, engagerats för att driva affärsutvecklingen och rekryteringen i Karlskrona.

Just nu pågår rekrytering och förberedelser inför öppnandet av kontoret i Karlskrona. Läs mer om Consids Karlskronakontor och erbjudande.

Bild på Patrik Hall

Patrik Hall