Consid topprekryterar för expansiv tillväxtresa i Stockholm

Ett av landets just nu mest progressiva företag inom IT, strategi och digital marknadsföring går idag ut med nyheten att branschprofilen Martin Edenström från Capgemini tillträder som ny regionchef till Consid Stockholm. Rekryteringen är ett steg i arbetet som branschledande helthetsleverantör inom fler områden än IT, management och kommunikation. Innan årsskiftet väntas Consid omsätta en miljard kronor och vara över 1000 anställda.

22 oktober 2019

I början av december tar Martin Edenström över Consid Stockholm och kliver in som regionchef. Martin ansluter från Capgemini där han de senaste tre åren ansvarat för att bygga upp gruppens erbjudande inom CX, martech och digital marknadsföring. Han har även grundat branschportalen MKSE.com och skriver och föreläser löpande för branschmedier som Resumé och Berghs. Martin inleder med att kommentera karriärsteget:

– I snart ett decennium har Consid årligen tilldelats titlar som DI Gasell, VA Superföretag och Årets Karriärföretag. Samt stått som slutlig vinnare i Sveriges Bästa Arbetsgivare och Årets Arbetsplats. Kunderna älskar dem, konkurrenterna vill vara dem - ingen skulle tacka nej till den här möjligheten.

Efter flera års praktisk erfarenhet från såväl stora som mindre arbetsgivare, har Edenström spetskompetens inom vad som verkligen fungerar med inhouse, offshore, agila team, martech-stöd och olika typer av byråerbjudanden. Här menar han att Consids ligger i framkant och att deras erbjudande ligger helt rätt i tiden: 

– Vi närmar oss en ny fas med stormsteg. Våra kunder, köpare av digitala tjänster, har aldrig varit så smarta, pålästa och erfarna som idag. De vet precis vad de vill ha och hur det passar in i deras processer, konsumtion och leverans. Som leverantör måste man kunna leva upp till de förväntningarna, vilket Consid i stor mån redan gör. 

Digitaliseringen går in på sitt tredje decennium och för första gången återfinns en ny typ av beställare med full insyn i uppgiften och gedigen erfarenhet från leverantörssidan. Ointresserade av IT-leverantörer som enbart vill addera ytterligare en konsult ovanpå ett sedvanligt erbjudande. Dagens beställare vill jobba med adaptiva områdesexperter som brinner för ett närvarande samarbete och som vill stödja och bygga egenskaper tillsammans i DigitalOps team.

Därför är en leverantör som förstår vikten av att kontinuerligt utbilda kunden och identifiera, rekrytera samt fostra deras blivande anställda för samma utmaningar, under en lång tid framöver, ovärderligt. Leveransmodellen som den definieras idag kommer inom kort att förändras i grunden.

– Vi är så glada över denna rekrytering. Under en längre tid har vi följt Martin i hans arbete och är mycket imponerade över vad han skapat. Det här blir en viktig pusselbit i att sätta Consid Stockholm på kartan och fortsätta utvecklingen av det framtida Consid, säger Peter Hellgren, VD på Consid.

Dela pressreleasen på
Bild på Therese Eriksson

Therese Eriksson

Tf. varumärkesansvarig