Digitala influencer-podden avsnitt 11: #teknisktfel, initiativtagarna

I elfte avsnittet av Digitala Influencer-podden samtalar Consids vd Peter Hellgren och två av de sju initiativtagarna till #teknisktfel, Linda Sandberg och Julia Ekholm, bland annat om bakgrunden till uppropet, hur det har tagits emot och hur vi ska få förändring i såväl teknikbranschen som samhället i stort.

7 februari 2019

Linda Sandberg, programansvarig på Tekniska Muséet, och Julia Ekholm, Head of Data Science på Nordkap, är två av de totalt sju initiativtagarna till #teknisktfel – teknikbranschens upprop som skapats till följd av de strukturella problem som uppmärksammats genom #metoo. För att ändra på den sexistiska kultur som i många fall normaliserats och den tystnadskultur där drabbade kvinnor inte hörs, initierades uppropet som idag skrivits under av över 2000 kvinnor.

I mötet med Linda och Julia diskuteras bland annat bakgrunden till uppropet, hur det har tagits emot i branschen, om uppropet lett till någon förändring och hur framtiden ser ut när det kommer till jämställdhet i såväl teknikbranschen som samhället i stort. Ta del av avsnittet nedan:

Läs mer om podden och dess syfte.

Marknadskoordinator (Presskontakt)