Digitala influencer-podden avsnitt 19: Anna Martinkari, Telia

I 19:e avsnittet av Digitala influencer-podden samtalar Consids vd Peter Hellgren och Anna Martinkari, Head of Digital på telia, bland annat om hur man jobbar med innovation på Telia, vad den nya kundlojaliteten är och hur man bemöter den, hur 5G kommer att bana väg för teknologisk utveckling, hur vi ska komma till bukt med kompetensbristen i branschen och mycket annat. Trevlig lyssning!

13 juni 2019

Anna Martinkari är Telias Head of Digital som ansvarar för att Telias digitala möte med kunderna i alla typer av kanaler. Hon har innan tiden på Telia tillbringat många år inom finansbranschen då hon tidigare haft roller som E-Business Manager på Citi Bank och CDO på Marginalen Bank, och även hunnit med fem år på American Express, innan finans byttes ut mot telekom 2017. Utöver rollen på Telia sitter hon även med som rådgivare i Stockholm School of Entrepreneurships Advisory board. Anna återfanns på en femteplats på Veckans Affärers lista över de 13 mäktigaste digitalisterna 2016.

I mötet med Anna diskuteras bland annat hur ny teknologi som 5G kommer att skynda på den teknologiska utvecklingen ytterligare, hur man på Telia jobbar med innovation och inkubatorverksamhet, vad den nya kundlojaliteten är och innebär för företag, hur Sverige ska komma till bukt med kompetensbristen inom IT och hur vi främjar ett hållbart digitaliserat Sverige där ingen är exkluderad.

Läs mer om podden och dess syfte.

Marknadskoordinator