Digitala influencer-podden avsnitt 23: Linda Palmgren, Starcom

I det 23:e avsnittet av Digitala influencer-podden samtalar Consids vd, Peter Hellgren, med Linda Palmgren, vd på Starcom, bland annat om hur dagens byråklimat ser ut och hur digitaliseringen påverkar branschen. Linda delar även med sig av erfarenheter och insikter kring digital kommunikation som människor älskar och ett par karriärtips. Trevlig lyssning!

25 juli 2019

        

Linda Palmgren började sin karriär inom mediabranschen på kommersiell radio. Hon har därefter hunnit med att ta examen som marknadsekonom och axlat en rad roller inom media- och byråbranschen, bland annat som nordisk försäljningsdirektör för det som idag är Bauer Media samt vd för reklambyrå och senaste tre åren etablerat samt drivit ett influencernätverk. Sedan november i fjol är hon vd på Starcom – Mediabyrån som ser att synergier mellan människor och teknik skapar upplevelser människor älskar och effekten varumärken behöver. Hon sitter även med i styrelsen för Stadium och IAB – branschorganisationen för verksamma inom digital marknadsföring.

I mötet med Linda diskuteras bland annat hur dagens byråklimat ser ut, hur digitaliseringen påverkar branschen och vad det innebär att vara en kreativ byrå idag. Linda delar även med sig av erfarenheter och insikter kring digital kommunikation som människor älskar och ett par karriärtips. Trevlig lyssning!

Läs mer om podden och dess syfte.

Dela blogpost på
Bild på Joakim Andersson

Joakim Andersson

Content Manager
Bild på Peter Hellgren

Peter Hellgren

VD Consid AB