Digitala influencer-podden avsnitt 24: Carolin Solskär, Nordic Tech House

I det 24:e avsnittet av Digitala influencer-podden samtalar Consids vd Peter Hellgren och Carolin Solskär, innovationschef på Nordic Tech House, bland annat om resan från vardagen som kock och sjöman till att idag vara innovationschef på startupacceleratorn Nordic Tech House. Spaningar kring framtidens hetaste startups, innovationstips för såväl det lilla som stora bolaget och bakgrunden till hennes initiativtagande i #metoo-rörelsen är ytterligare områden som berörs. Trevlig lyssning!

1 augusti 2019

Carolin Solskär gästar Digitala influencer-poddens 24:e avsnitt.

Carolin Solskär är den före detta kocken och sjömannen som sadlade om och tog en dubbelkandidat i företagsekonomi och datavetenskap. Under studierna grundade hon flera bolag och lade ned stora delar av sin tid på att anordna evenemang för entreprenörer. Efter studierna har hon hunnit med två roller på Microsoft och är idag innovationschef på Nordic Tech House, där hon hjälper folk realisera sina drömmar. Hon var även med och initierade #metoo-manifestationen i Sverige.

I mötet med Carolin diskuteras bland annat spaningar kring framtidens hetaste startups, innovationstips för såväl det lilla som stora bolaget och bakgrunden till hennes initiativtagande i #metoo-rörelsen. Carolin delar även med sig av sin resa från vardagen som kock och sjöman till att idag vara innovationschef och bjuder på ett par karriärtips.

Läs mer om podden och dess syfte.

Content Manager