Digitala Influencer-podden avsnitt 7: Per Grankvist, författare & journalist

I sjunde avsnittet av Digitala Influencer-podden samtalar Consids vd Peter Hellgren och författaren och journalisten Per Grankvist om fenomenet filterbubblor, algoritmer, digitaliseringens påverkan på vår omvärld med mycket mer.

28 november 2018

Per Grankvist är journalisten, författaren och folkbildaren som bland annat skrivit för Svenska Dagbladet, Sydsvenskan och Veckans Affärer, och synts och hörts ibland annat SVT, TV4 och Sveriges Radio. Ett av Pers specialområden är hållbarhet och hur den bidrar till nya idéer och lönsamhet i näringslivet, men han är kunnig inom många områden och har förmågan att förmedla komplicerade fenomen på ett begripligt sätt, något som gjort att han blivit utsedd till näringslivets superkommunikatör av tidningen Resumé hela tre gånger. Han har skrivit flera böcker och delat med sig av sin expertis och är nu aktuell med boken Den stora bubblan. Sedan 2018 sitter han även i styrelsen för Tillvästverket.

I mötet med Per diskuteras bland annat algoritmer, filterbubblor, hållbarhet och hur digitaliseringen påverkar vår världsbild i stort. Ta del av Per och Peters inspirerande samtal.

Läs mer om podden och dess syfte.

Marknadskoordinator (Presskontakt)