Hon blir ny chef för affärsområdet IoT

Nytt år innebär nya möjligheter. Det ständigt växande IT-konsultbolaget Consid avslöjar nu att man planerar en storsatsning på affärsområdet Internet of Things där ett första kliv i det ledet blir att konsulten, Therese Ericson, blir ny affärsområdeschef; ”Mitt uppdrag blir att göra Internet of Things begripligt”.

9 januari 2020

Att det händer mycket på IT-jätten Consid är ingen nyhet, bara under 2019 förvärvades två bolag, tre nya etableringar gjordes, antalet anställda ökade med 300 personer och omsättningen hamnade över miljardstrecket. Nu kickar bolaget igång det nya decenniet med att storsatsa på Internet of Things där ett första steg är att göra Therese Ericson till ny affärsområdeschef.

– Vi är så glada över att ha Therese ombord på satsningen av IoT. Här finns det stora möjligheter för oss att ta mer mark och vi tror att med Therese driv och erfarenhet kommer detta ros väl i hamn, säger Peter Hellgren, VD på Consid.

Therese har femton års erfarenhet av IoT, som från början främst handlade om telematik och machine to machine. Framförallt har hon hjälpt företag att implementera olika IoT-lösningar samt gjort allt från att koppla upp brevduvor och får till lastbilar och hjärtpatienter. Nu ser hon fram emot att ta sig an uppdraget på Consid som hon anser är ett bolag med människor som tänker utanför boxen, brinner för det de gör och levererar sitt allra yttersta.

– Det känns otroligt kul att ta sig an det här uppdraget. Förhoppningen är att kunna adressera både nya och redan befintliga kunder genom att forma deras tankar inom området och göra dessa till verklighet. Vi hjälper till i hela kedjan, vilket gör att vi på ett fördelaktigt sätt kan haka i andra affärsområden på Consid. Vi ska göra IoT begripligt och tanken är att börja med en enkel paketering för de mindre företagen som sedan kan nischas beroende på bransch, säger Therese Ericson, Affärsområdeschef IoT Consid.

Therese Ericson, ny affärsområdeschef för Internet of Things.

Till affärsområderssidan för Internet of Things.

Bild på Therese Eriksson

Therese Eriksson