IT-gasell och global triathlonjätte anordnar e-sportshackathon

Efter förra årets stora intresse kring Consids e-sportshackathon The Considition satsas det i år ytterligare på tävlingen. I år samarbetar IT-bolaget med ett av världens ledande sportvarumärken - IRONMAN – med målet att förena fysisk aktivitet med programmering som traditionellt sett förespråkat ett stillasittande community. Det AI-baserade e-sportshackathonet hålls den 25:e oktober och i prispotten ligger ett boot camp i Los Angeles, USA.

27 juni 2018

I fjol anordnade IT-konsultbolaget Consid för första gången The Considition – Sveriges största e-sportshackathon där några av Sveriges främsta utvecklare möter e-sport i en nationell AI-baserad programmeringstävling. I år satsas det ytterligare och Consid ingår därför ett samarbete med den internationella triathlonjätten IRONMAN. Beatrice Carpvik, varumärkesansvarig på Consid, berättar mer kring samarbetet: 

- I och med att intresset var så pass stort för The Considition förra året ville vi satsa ytterligare och började tidigt leta efter möjligheter att samarbeta med ett företag som andas det Consid, såväl som The Considition, andas. Det känns jätteroligt att vi tillsammans med IRONMAN nu kan utveckla konceptet vidare. Träning och att prestera bra i arbetet har en stark korrelation, och att nu kunna ta sporten till en profession som oftast inte i första hand kopplats till sport är extra roligt, menar Carpvik.

Även Frida Grundström, Marketing Manager på IRONMAN, är väldigt nöjd med samarbetet och ser fram emot höstens träningsinfluerade e-sportshackathon:

- Som varumärke strävar vi ständigt efter att vara nytänkande och våga vara banbrytande inom idrottsarrangemangsvärlden. Consid är i sin tur ett varumärke med en ambition att innovera och tänka i nya, utforskade banor inom sin bransch. Att vi tillsammans i ett samarbete ska få samarbeta kring två så viktiga frågor som träning och arbetshälsa känns otroligt spännande och viktigt, säger Grundström.

The Considition går av stapeln den 25:e oktober 2018 och vinnarna får åka till Los Angeles, USA på ett boot camp. Mer information finns här.

Dela pressreleasen på
Bild på Beatrice Carpvik

Beatrice Carpvik

Varumärkesansvarig