IT-jätte fortsätter expandera – öppnar sitt 18:e kontor i landet

Consid är ett av landets snabbast växande IT-konsultbolag. För bara några år sedan var antalet anställda ett hundratal och kontoren en handfull. Idag har bolaget näst intill 800 kollegor fördelat på 17 kontor runt om i landet och nästa år förväntas man fira 1 000 anställda. Som ett led i dessa expansionsplanerna öppnar nu Consid sitt 18:e kontor i landet – denna gång i Nyköping.

7 maj 2019

I januari 2019 delade Consid nyheten att ett nytt kontor var på gång att öppna, då i Gävle. Nu presenterar IT-konsultbolaget att ännu ett kontor är på gång att etableras, denna gång i Nyköping – en bubblande stad med minst sagt ljusa framtidsplaner.

– Vi har valt att etablera oss i Nyköping av flera skäl, ett av dem det geografiska läget. Staden är en knytpunkt för regioner där vi redan finns och täcker ett område som vi tidigare saknat. Dessutom är Nyköping en region med flera intressanta kunder som vi etablerat en god relation med, säger Simon Hoof, etableringsansvarig på Consid.

En varm och entreprenöriell företagskultur är något som finns i Consids ryggrad och som blivit certifierat med diverse priser de senaste åren – Superföretag för sjätte året i rad, Karriärföretag för fjärde året i rad, Gasellföretag för sjunde året i rad och inte minst Sveriges bästa arbetsgivare, för att nämna några. Peter Hellgren, VD på Consid, berättar:

– För oss är en god företagskultur en del av vårt DNA. Vi vill att arbetsplatsen ska vara ett andra hem, en plats för utveckling och innovation. Ett exempel på detta är att vi satsar mycket på våra kontor. Oavsett på vilket av våra 17, snart 18, kontor du besöker ska du känna igen dig och alla ska andas Consid.

Consid planerar att öppna upp kontoret i Nyköping inom kort och kommer i samband med detta även berätta vem som blir regionansvarig.

– Nyköping är en kommun med momentum. Byggandet av de nya snabbtågen kommer innebära att resetiden till Stockholm endast blir 30 minuter, vilket skapar betydligt bättre pendlingsmöjligheter än tidigare. Är man nyfiken på oss och våra framtidsplaner är man varmt välkommen att slå en signal så berättar vi mer, säger Henrik Boström, t.f regionansvarig för Consid i Nyköping.

Bild på Therese Eriksson

Therese Eriksson