IT-konsultbolag får ny innovationschef

Consid erbjuder tjänster inom IT, strategi och digital marknadsföring och är en av de mest aggressivt växande konsultbolagen i branschen. Nu stärker bolaget upp ytterligare och vill genom att tillsätta en ny innovationschef utveckla affärsområdet Innovation där Anders L Henriksson, från och med den 1 april bli ny chef.

29 mars 2019

Anders L Henriksson, ny affärsområdesansvarig för Consid Innovation.

Nästa år fyller Consid 20 år och planerar att fira jubileet med att komma över miljardgränsen och vara minst 1000 anställa. Som ett led i detta stärker nu bolaget upp ytterligare med Anders L Henriksson som ny innovationschef. Anders har mer än 15 års erfarenhet från branschen, där fokus främst har legat på affärsmässigt utvecklingsarbete. Sedan några år tillbaka är han även certifierad innovationsledare och har i dagsläget rollen som Digital strateg och ansvarig för affärsområdet Interactive på Consid i Göteborg.

– Jag är mycket glad över att få den här möjligheten och tror att det finns stor potential att ta affärsområdet till nya nivåer, säger Anders L Henriksson, ny innovationschef på Consid.

Med denna interna förändring är målet att leverera strukturerade innovationsprocesser, skapande av kreativ och innovationsorienterad kultur hos kunder, ta fram innovationsplattformar samt bygga upp innovationskraft så att våra kunder kan ta till vara på den digitala världens möjligheter.

– Innovation är, likt affärsområdet Digital transformation som nyligen lanserades, mer strategi- och affärsnära vilket gör att vi i en allt större utsträckning kan gå mot vad vi vill vara – en digital fullservice-partner. Vi ser fram emot att blåsa nytt liv i affärsområdet Consid Innovation med Anders i spetsen, säger Peter Hellgren, VD på Consid.

Anders tillträder den 1 april.

Bild på Anders L Henriksson

Anders L Henriksson