Nu öppnar nomineringen till utmärkelserna under Considgalan 2019

För Consid är jämställdhet och utveckling av ett Sverige i digital framkant två ytterst centrala delar i det dagliga arbetet. Som en del av deras årliga gala Considgalan har företaget därför instiftat tre utmärkelser; Årets digitala influencer, Årets eQualizer och Årets digitala utbildare, för att premiera individer och organisationer som på ett föredömligt sätt driver dessa frågor framåt i samhället. Årets digitala utbildare är ny för i år och syftar till att hylla dem som driver digitaliseringsfrågan inom utbildningsväsendet framåt.

11 juni 2019

Considgalan går nu av stapeln för femte året i rad, denna gången är antalet gäster cirka 1200 och de kommer alla infinna sig i Stadshuset den 26 oktober. Under galan delas flertalet utmärkelser ut, såväl interna som externa. Förra året tilldelades utmärkelsen Årets digitala influencer till podcastgeniet Alexander Pärleros och Årets eQualizer till entreprenör-drottningen Isabella Löwengrips startup-inkubator Nordic Tech House.

– De utmärkelser som delas ut under Considgalan är en ytterst central del av galan – vi hjälper dagligen våra kunder med deras digitaliseringsresor och bedriver flertalet initiativ som sätter frågan på agendan i samhället, och tar frågan om digital utveckling på stort allvar. En del i vårt arbete har exempelvis återspeglats i vårt samarbete kring digitalisering med Sveriges Riksdag under våren. Genom utmärkelserna vill vi hylla och lyfta de individer eller initiativ som bidrar till att skapa ett Sverige i digital framkant, säger Beatrice Carpvik, varumärkeschef på Consid.

Årets nya utmärkelse, Årets digitala utbildare är kopplat till de utbildningsfokuserade initiativ som Consid bedriver, däribland initiativet Consid Youth Education och det nylanserade affärsområdet Excellerate.

– Vi ser fram emot och är nyfikna på de kandidater som kommer nomineras till den nya externa utmärkelsen Årets digitala utbildare. Det är en viktig del i vårt varumärkesarbete kopplat till digitalisering och utbildning, avslutar Beatrice Carpvik.

Länk till nomineringen hittar du här.

Bild på Therese Eriksson

Therese Eriksson