Per Holknekt utsedd till Årets digitala influencer 2017

I lördags delade konsultbolaget Consid ut utmärkelsen Årets digitala influencer vid Considgalan i Stadshuset. Årets vinnare blev Per Holknekt, som premierades för sitt sätt att ta vara på den digitala världens möjligheter och bidra till ett gynnsamt digitalt klimat.

26 november 2017

Considgalan, konsultbolaget Consids årliga gala, gick av stapeln i Stockholms Stadshus igår kväll. Under kvällen delades ett antal priser ut, varav ett var priset till Årets digitala influencer 2017. Utmärkelsen initierades av Consid förra året och delades då ut till Sofie Lindblom, innovationschef på Spotify. Som nominerade till årets upplaga av utmärkelsen stod Frida Boisen, digital chef på Bonnier, och Per Holknekt, entreprenör och föreläsare. Det var med rungande applåder som Per Holknekt fick ta emot statyetten på scen i Blå hallen.

Motiveringen som låg till grund för Pers utmärkelse löd som följer.

Genom att på ett innovativt sätt ta vara på den digitala världens möjligheter och med en tydlig passion för ständig utveckling är Årets digitala influencer 2017 ett sant digitalt föredöme i kärnan av digitaliseringens framfart. Med ett stort mått entreprenörskap och en imponerande ödmjukhet bidrar han till ett gynnsamt digitalt klimat och inspirerar många till att våga lite mer.

– Det är med stor glädje vi fått den stora äran att överlämna årets statyett för Årets digitala influencer till Per. Hans stora engagemang inte minst i en kanal som LinkedIn är otroligt imponerande och inspirerande, och de möjligheter han på så sätt banar väg för är något vi tror vi bara kommer få se växa sig större och starkare med tiden. Han är en mycket välförtjänt vinnare, menar Peter Hellgren, vd för Consid.

Dela pressreleasen på
Bild på Peter Hellgren

Peter Hellgren

VD Consid AB
0733-50 88 70
peter.hellgren@consid.se
Bild på Beatrice Carpvik

Beatrice Carpvik

Varumärkesansvarig
0769-43 02 27
beatrice.carpvik@consid.se