SPECIALAVSNITT av Digitala influencer-podden: Seminarium i Sveriges Riksdag – IT-säkerhet för en ny värld

I det andra av tre specialavsnitt från Sveriges Riksdag diskuteras IT-säkerhet för en ny värld där allt från personlig integritet, hur data blivit den digitala erans olja, data inom sjukvården och hur vi bör handskas med data och säkerhetsfrågan i framtiden.

9 maj 2019

IT-säkerhet för en ny värld var ämnet för det andra av totalt tre seminarier i Sveriges Riksdag, vilket hölls den 25 april. Paneldeltagarna var Rose-Mhari Åhlfeldt, biträdande professor HIS, expert på informationssäkerhet inom hälso- och sjukvården, Jonas Hallberg, enhetschef FOI, Informationssäkerhet och IT-arkitektur, Sonja Buchegger, professor KTH, expert på integritet i sociala medier, Peter Pomerantsev, författare till boken Ingenting är sant och allting är möjligt, med på länk från LSE och Peter Hellgren, vd för IT-konsultbolaget Consid. Moderator för samtalet var Nathalie Beser.

Ta del av det tredje och sista seminariet live; torsdagen den 9/5 kl. 08-09 då temat är ”Välfärdssamhället 2030 - hur löser vi demokratin?" på vår YouTube-kanal.

Det sista seminariet släpps även i poddformat den 23/5.

Läs mer om podden och dess syfte.

Marknadskoordinator