SPECIALAVSNITT av Digitala influencer-podden: Seminarium i Sveriges Riksdag – Demokratin och välfärden i digitaliseringens tidsålder

I det sista av tre specialavsnitt från Sveriges Riksdag diskuteras demokratin och välfärden i digitaliseringens tidsålder, där fokus läggs på vilka utmaningar och möjligheter som finns kopplade till digitaliseringen inom välfärden och demokratin. Trevlig lyssning!

23 maj 2019

Demokratin och välfärden i digitaliseringens tidsålder var ämnet för det tredje och sista seminariet i Sveriges Riksdag, vilket hölls den 9 maj. Paneldeltagarna var Andreas Ekström, journalist och årets talare, Anne-Marie Eklund Löwinder, CISO vid Internetstiftelsen, Carl Heath, chef för Professional Education samt Digitalisering och Lärande och av regeringen utsedd utredare som ska värna om det demokratiska samtalet, samt Nils Hertzberg, Kanslichef på Digitaliseringsrådet. Moderator för samtalet var Nathalie Beser.

Läs mer om podden och dess syfte.

Marknadskoordinator