Tre starka profiler till utmärkelsen Årets digitala influencer

Den 25 november arrangerar Consid årets upplaga av Considgalan, som detta år äger rum i Blå hallen i Stockholms stadshus. Under kvällen delas utmärkelsen Årets digitala influencer 2017 ut och idag presenteras de nominerade. ”Vi har erhållit tre starka profiler till utmärkelsen, alla vilka under året kommit att betyda mycket för Sveriges digitala utveckling”, säger företagets vd, Peter Hellgren.

13 november 2017

Varje år presenterar Consid utmärkelsen Årets digitala influencer, som delas ut till en individ utanför Consids organisation och syftar till att uppmärksamma en individ som under året drivit digitaliseringsfrågor på ett föredömligt sätt och i och med detta fått betyda mycket för Sveriges digitala utveckling. Vinnaren presenteras på Considgalan som i år äger rum i Blå hallen i Stockholms stadshus den 25 november.

– Vi har erhållit tre starka profiler till utmärkelsen, alla vilka under året kommit att betyda mycket för Sveriges digitala utveckling. Jag är mycket stolt över priset och ser det som vår plikt att som ett IT-konsultbolag premiera individer som utmanar och uppmuntrar Sveriges medborgare och företag till utveckling, säger Peter Hellgren, vd på Consid.  

Här är årets digitala profiler

De individer som står som nominerade till utmärkelsen är Frida Boisen, sociala medier-expert och Digital chef på Bonnier Tidskrifter, superentreprenören och LinkedIn-profilen Per Holknekt, samt Alexander Bard, IT-samhällets främsta trendspanare. Här följer motiveringarna:

Frida Boisen
Med en position som digital chef på ett av Sveriges ledande mediebolag utmanar och lyfter hon digitaliseringsfrågan i vårt samhälle. Hon är en Internationell Key Note-föreläsare på temat och har mottagit the INMA Awards för Best use of Social Media på tidningsvärldens Oscarsgala. När hon inte sitter som sociala medier-expert i SVT:s Gomorron Sverige jobbar hon aktivt för att driva frågan om jämställdhet och skolvärldens utvecklig. Hon är en sann digital inspiratör, utsedd digital ledare och navigerar på ett säkert sätt den stora massan genom den digitala världens möjligheter. 

Per Holknekt
Han är föreläsaren, entreprenören och livscoachen som med kända märken som Odd Molly och Svea i sin varumärkesryggsäck skapat 31 företag och varumärkesresor genom åren, där somliga gått hela vägen till Nasdaq. Med sin inställning och passion har han lyckats knäcka koden till hur man når ut framgångsrik i digitala kanaler och vet hur man förmedlar en upplevelse som tränger vilket varumärke som helst genom bruset. Idag dominerar han LinkedIn-scenen och berör Sverige med ämnen som entreprenörskap, inspiration, ledarskap och att vända på livet – Per är på så sätt en sann digital influencer.

Alexander Bard
Artisten, författaren och filosofen Alexander Bard skakar oavbrutet om vår världsbild och rubbar vår tillvaro med sina unika iakttagelser. Han såg digitaliseringens påverkan på oss redan för 30 år sedan och rycker oss ständigt i rätt kurs när han berättar om spelreglerna för dagens IT-samhälle. Han utmanar vanor och traditioner i det sätt han sätter förändring i första rummet, vilket gör att han påverkar mängder av verksamheter idag till att vara en aktiv del av framtiden istället för att passivt möta den.

Läs mer om utmärkelsen på consid.se.

Dela pressreleasen på
Bild på Peter Hellgren

Peter Hellgren

VD Consid AB
0733-50 88 70
peter.hellgren@consid.se